10:28 am - Pondělí Říjen 22, 2018

Veletrh Regiontour láká až do neděle na církevní turistiku

BRNO – Brněnské výstaviště odstartovalo 12. ledna 21. ročník mezinárodního veletrhu turistických možností v regionech, s názvem Regiontour. Pořadatelé veletrhu usilují o zviditelnění takzvané církevní turistiky. Vyhlášená byla také Velká cena cestovního ruchu 2011/2012, a to hned v několika kategoriích.

Na brněnské výstaviště mohou návštěvníci zavítat až do neděle 15. ledna a získat tak zajímavé tipy na využití volného času. Veletrh je šitý na míru lidem, kteří rádi poznávají a mají v oblibě turistiku.

Letošní turistický veletrh chce poukázat na jeden z možných cílů turistů, a to na církevní turistiku. Přestože má Česko  pro tento druh turistiky poměrně velký potenciál, je stále opomíjena. To se snaží pořadatelé veletrhu změnit a upozornit na množství sakrálních a památečních cílů v Česku.

Jak uvádí oficiální stránky veletrhu, podle dostupných údajů každá třetí cestovní kancelář zprostředkuje svým klientům zájezd, kdy je cílem návštěva historicky vzácných objektů, poznávání architektury a podobně. Většina zahraničních turistů se sice ve většině případů zajímá především o Prahu a samozřejmě o Pražské jezulátko, v poslední době se je snaha více propagovat atraktivity mimo hlavní město. Například Svatou Horu, moravský Velehrad nebo zámek Kroměříž.

Pomyslnému žebříčku zahraničních cílových destinací vévodí Itálie, Francie, Polsko a také poněkud pro nás vzdálenější Izrael. Ve všech těchto zemích jsou stěžejní především návštěvy památek, které se váží i církevním prostředím.

Cestovní kanceláře, města, kraje, ale i celé regiony si uvědomují potenciál takových míst a trvale se snaží o vytvoření atraktivních stezek a dalších produktů, které by přilákaly turisty. Se svými projekty se  mohli přihlásit do soutěže Velká cena cestovního ruchu. Její výsledky byly vyhlášené dnes, 12 ledna.

Nejlepší turistické produkty

V kategorii Nejlepší turistický produkt zvítězil projekt „Poutní stezky východní Moravy“. Ten je zaměřený na turisty, kteří mají zájem o náboženskou tématiku, tradice a prostoupení krajinou. Zájemci si mohou vybrat z různě dlouhých putovních nabídek. Sedmidenní putování zahrnuje návštěvu Svatého Hostýna a Velehradu. Připravené jsou i pětidenní a třináctidenní varianty. Putování může být spojené s pěší turistikou nebo cyklistikou. Více informací je na stránkách vychodni-morava.cz.

Druhé místo získal projekt „Jablonecké putování“ a třetí místo obsadil kutnohorský produkt „Stříbrný klíč ke Kutné Hoře“.

Speciální cenu získala cestovní kancelář Eso za zcela ojedinělým produkt s názvem „Cesta kolem světa“.  Jedná se o putování nestandardním způsobem – soukromým letadlem.

Zdroj: bbv.cz, vychodni-morava.cz
Zdroj fotografie: bvv.cz

Filed in: Česko, Jihomoravský kraj, Kultura

Comments are closed.