4:30 pm - Středa Červenec 18, 2018

Tohle je válka? Ne, spíše romantická komedie

RECENZE – Žánr romantických komedií trpí v posledních letech žalostným nedostatkem kvalitních filmů. Buď se vše zvrhne v přehlídku nechutného humoru, nebo je vám zamilovaný pár tak nesympatický, že celý film odsoudíte před jeho skončením. Tohle je válka! na to jde trochu jinak, nedojde zde jen na polibky, ale také špionskou střelbu a špičkování.

Tuck a FDR jsou dlouholetí kamarádi a také špičkoví agenti CIA. Svou práci zvládají na jedničku, jejich osobní život ale stojí za starou belu. Když se do nich opře i babička jednoho z nich, rozhodnou se jednat. Tuck zvolí internetovou seznamku, FRD sází na svůj šarm svůdníka. Když se začne blýskat na lepší časy v podobě sympatické blondýnky, oba kamarádi zjistí, že se zamilovali do stejné dívky. Zprvu gentlemanská dohoda se postupem času změní v soupeření na život a na smrt.

Režisér Charlieho andílků McG se rozhodl vše vsadit na precizně obsazené hlavní charaktery. Jak Tom Hardy (Bronson, Počátek), tak Chris Pine (Star Trek) si své postavy užívají do poslední kapky. Paradoxně je tak mnohem zábavnější sledovat jejich vzájemné špičkování, než milostné snažení.

Prázdnota kam se podíváš

Název by možná mohl svádět k myšlence, že středobodem filmu budou adrenalinové akční scény a do cíle uhánějící děj. Všechny tyto prvky jsou naneštěstí utlumeny a do popředí je tlačena spíše romantická linka. McG opět hraje na jistotu, líbivé obrázky vykouzlit stále umí, stejně tak jeho výběr hudby nelze kritizovat, vše ale klopýtá kupředu tak trochu na volnoběh.

[youtube JGNW_eCapyk 590 320]

Strhující akce se najde v hodině a půl jen pomálu. Když na ní dojde, film okamžitě poskočí o stupínek zábavnosti výše. S přibývající stopáží ale celkově upadá do nudného stereotypu a celá ústřední zápletka vyčpí do ztracena. To je velká škoda zejména vzhledem k opravdu sympatickému obsazení a dobře načrtnutým charakterů, zápletka kolem nich ale naneštěstí nestíhá.

Tohle je válka! je tak dalším čistokrevným produktem, ve které tvůrci nezanechali žádný osobní vklad. Prázdnota filmu a divákova lhostejnost přebije těch několik málo podařených momentů. Měla to být velká zábava a akční jízda, ve výsledku ale není snímek ani jedním, spíše lze o něm mluvit jako o promarněném potenciálu.

Hodnocení: 60 %