2:13 am - Neděle Říjen 21, 2018

Můj týden s Marilyn? Ne, spíše s Laurencem Olivierem

RECENZE – Filmové biografie slavných osobností byly vždy v kurzu. Stačí se co nejvíce podobat legendární osobnosti a nominaci na celou řadu filmových cen máte jistou. Do početného zástupu podobných snímků se řadí i Můj týden s Marilyn, i když se snaží do zatuchlého žánru přinést i svěží nápady.

Nastupující hvězda Marilyn Monroe přijíždí do Anglie na natáčení filmu Princ a tanečnice. Introvertní a nejistá herečka má pod režijním vedením legendárního Laurence Oliviera potvrdit svou extratřídu. Aristokratický a mírně despotický Olivier ale nemůže vystát její herecký přístup a nebohá Marilyn se propadá do hluboké deprese. Z té se ji snaží vytáhnout mladý idealistický ňouma, pro kterého je láska k filmu to nejdůležitější.

Snímek je tak spíše odlehčenou romancí, než hlubokou sondou do duše a kariéry slavné herečky. Z jejího života vidíme opravdu jen jeden ucelený týden. Divák samozřejmě zná mnoho detailů z jiných filmů a biografií, na plátně je nám ale představována hned jako krásná figurka, která se utápí v obavách o své herecké schopnosti.

[youtube ak_mT3t-eFw 590 320]

Chybějící charakterový vývoj ale ani v nejmenším nevadí. Roztomilá hlavní hrdinka s tváří Michelle Williamsové si vás během několika sekund omotá kolem prstu. Budete jí chápat a soucítit s ní. Bohužel se v jednom filmu sešla s postavou Laurence Oliviera, jehož role se zhostil Kenneth Branagh, a to nemohlo dopadnout dobře. Branagh si na plátně užívá každičkou chvilku, když na okamžik zmizí, hned se modlíte, aby se co nejdříve vrátil. Z rukávu sype jak vtipné momenty, tak vážnější duševní podtóny.

Svižná podívaná v závěru naneštěstí zapomene na skvělou postavu režiséra a soustředí se výhradně na milostné vzplanutí mladého ňoumy a hvězdné krásky. Jejich společné momenty sice fungují, pořád ale za rohem cítíte nevyužitý potenciál, který skýtá herecké mistrovství Branagha. Je těžké vyčítat, že film o Marilyn Monroe není o někom jiném, tváří v tvář dějovým situacím se ale podobnému nápadu ubrání jen málokdo. Solidní snímek tak sráží dolů jen jeho nenaplněný potenciál.

Hodnocení: 80 %