4:15 am - Sobota Duben 21, 2018

Lídři českého stavebnictví rokovali

PRAHA – Ve středu se v Praze uskutečnila konference „Setkání lídrů českého stavebnictví 2012“, které se zúčastnili přední zadavatelé stavebních zakázek či klíčoví představitelé největších stavebních společností a médií. Věnovala se současnému stavu a očekávanému vývoji českého stavebnictví v letech 2012 a2013. Společné diskuze se zúčastnil i ministr dopravy Pavel Dobeš.

Ministr dopravy Pavel Dobeš

Ministr Dobeš na konferenci představil výhled v oblasti zakázek pro pozemní a inženýrské stavitelství v letošním roce. „Cílem Ministerstva dopravy je zajistit v rámci základní sítě EU koordinované provádění projektů v oblasti infrastruktury, které zásadním způsobem přispívají k účinnosti celkového dopravního systému EU,“ uvedl Dobeš.

Vzájemná spolupráce nutná

Proto je podle něj nutná spolupráce všech subjektů a klíčových hráčů na poli dopravní infrastruktury. „Tím mám na mysli kooperaci mezi ministerstvem dopravy, Státním fondem dopravní infrastruktury, investory, zhotoviteli, kraji a obcemi,“ řekl ministr Dobeš.

V letošním roce bude ministerstvo dopravy čelit celoevropské rozpočtové krizi. Musí tak počítat s velmi omezeným rozpočtem, který je schopno uvolnit na výstavbu infrastruktury. Z těchto důvodů bude prioritou vyčerpání poskytovaných finančních prostředků EU a zefektivnění použití finančních nástrojů EU pro financování dopravní infrastruktury.

Pavel Dobeš v této souvislosti vyzdvihl několik důležitých podmínek pro rozvoj dopravní infrastruktury v nejbližší době: „V tomto roce musíme urychleně dokončit soutěže tak, aby se klíčové stavby začaly realizovat v roce 2013. Také musíme hledat a najít možnosti pro vstup soukromých investic či provést transformaci Ředitelství silnic a dálnic,“ sdělil šéf resortu dopravy.

Modernizace D1

Mezi připravované stěžejních projekty letošního roku patří například začátek modernizace dálnice D1, výstavba předposledního úseku dálnice D1, předpokládané zahájení výstavby D3 v úseku Veselí nad Lužnicí – Bošilec nebo modernizace železničních tratí Rokycany – Plzeň a Tábor – Sudoměřice u Tábora.

Zdroj fotografie: vlada.cz

Filed in: Byznys, Česko

Comments are closed.