2:10 am - Úterý Říjen 16, 2018

Hyundai dnes představil model nové generace

NOŠOVICE – Sériovou výrobu vozů Hyundai i30 nové generace včera oficiálně spustila korejská automobilka Hyundai v Nošovicích na Frýdecko-Místecku. Ročně bude vyrábět přibližně sto tisíc těchto vozů. První zájemci si budou moci nový model koupit už počátkem února.

Předchozí model se stejným označením začala nošovická automobilka vyrábět v listopadu 2008 a vyrobila jich téměř 270 tisíc. Podle prezidenta Hyundai Motor Manufacturing Czech (HMMC) Kima Jun-ha zabere výroba nového typu zhruba třicet procent výrobní kapacity závodu.

“Kromě nové i30 vyrábíme také modely i30 cw, ix20 a ix35.  I proto jsme zavedli od září třísměnný provoz a v loňském roce zde bylo vyrobeno přes 251 tisíc osobních automobilů. Ty byly exportovány do 48 zemí Evropy, Blízkého Východu a severní Afriky,“ upřesnil Kim Jun-ha.

Původní model i30 nesdílí podle výrobce se svým nástupcem prakticky žádné komponenty. „Tento nový vůz je nová generace nejen názvem, ale i svým vybavením a celkovým konstrukčním řešením,“ řekl na slavnostním zahájení mluvčí automobilky Petr Vaněk s tím, že nový model je typickou ukázkou konceptu moderní prémiovosti, ve kterém se automobilka snaží nabídnout i zákazníkům v segmentu C prvky, které dosud byly typické pro mnohem vyšší segmenty.

Takzvané vychytávky:

–    xenonové hlavní svítilny se systémem AFLS (Adaptive Front Lighting System), které natáčejí světelný paprsek podle otáčení volantu
–    stylové LED linky pro denní svícení; elektricky ovládaná zrcátka s osvětlením dveří
a prostoru před nimi na straně řidiče i spolujezdce při nastupování
–    kliky dveří s vestavěným osvětlením, aktivovaným při odemykání a otevírání auta
–    panoramatická otevíratelná třídílná skleněná střecha, ovládaná tlačítkem
–    přístrojová deska typu TFT, poskytující řidiči informace s vysokým jasem a rozlišitelností
–    řízení „flex steer“, umožňující zvolit si individuální úroveň tuhosti řízení: Normal, Comfort a Sport
–    navigace se sedmipalcovou dotykovou obrazovkou, na kterou se automaticky promítá i obraz zadní parkovací kamery při zařazení zpátečky
–    start pomocí tlačítka a tzv. „chytrého klíče“ (smart key),
–    elektrická parkovací brzda v podob tlačítka na centrální konzole

Nový Hyundai i30 se bude vyrábět se šesti různými motory: třemi zážehovými (benzínové) 1,4i / 73kw (100 k), 1,6i / 88kw (120 k) a 1,6 GDI / 99kw (135 k) a třemi vznětovými (diesel) 1,4 CRDi / 66kw (90 k), 1,6 CRDi VGT / 81kw (110 k) a 1,6 CRDi VGT / 94kw (128 k). Převodovky mohou být u všech motorizací manuální šestirychlostní, u benzínových i dieselových motorů o objemu 1,6 litru může být použita šestirychlostní automatická převodovka.

Spotřeba paliva bude stejně jako emise CO2 patřit k absolutně nejlepším ve svém segmentu, například emise CO2 se u nejsilnějšího dieselového motoru o výkonu 128 koní pohybují pod 100g na jeden kilometr jízdy, což je v této kategorii naprosto ojedinělý výsledek.

Základní rozměry nového modelu Hyundai i30:
Délka 4.300 mm, šířka 1.780 mm, výška 1.470 mm, rozvor náprav 2.650 mm. Zavazadlový prostor má základní objem 378 litrů, který je sklopením zadních sedadel možné zvětšit až na 1.316 litrů s ideálně rovnou podlahou.

Zdroj fotografie: HMMC

Filed in: Byznys, Česko

Comments are closed.