6:35 am - Pátek Duben 20, 2018

Hrůza při extralize: Demel bojoval o život

MLADÁ BOLESLAV – Velmi nepříjemný okamžik zažili fanoušci při zápase 49. kola hokejové extraligy mezi Mladou Boleslaví a Vítkovicemi (4:3). V 5. minutě  zůstal na ledě bezvládně ležet domácí útočník Tomáš Demel po souboji s vítkovickým Petrem Strapáčem. Jeho stav je naštěstí již stabilizovaný.

Bezvládné tělo Demela na ledě

Bitva o body šla v tu chvíli stranou. Podle vyjádření lékařů bojoval zkušený třiatřicetiletý forvard o život, poté co byl chvíli v bezvědomí. Demel utrpěl velmi silný otřes mozku, tržnou ránu na hlavě a letošní sezóna tak pro něj téměř jistě skončila. Na to ale nikdo po zákroku nemyslel.

„Jeho stav je nyní tak dobrý, jak jen to lze. Důležité je, že již komunikuje, ale vše se může ještě změnit,“ prohlásil po zápase pro oficiální stránky boleslavského klubu trenér Petr Novák. Ten přiznal i to, že jeho svěřenci při patnáctiminutovém ošetřování Demela uvažovali o ukončení zápasu.

K tomu ale nakonec nedošlo. Podle slov kapitána bruslařského klubu Davida Výborného by k tomu rozhodčí přistoupili jen v případě, že by Demel zemřel. Domácí se tak rozhodli alespoň hrát za zraněného spoluhráče a věnovat mu vítězství, což se jim nakonec povedlo, Boleslav zvítězila 4:3 a získala důležité tři body.

Zápas nedohrál ani Strapáč

Přestože jej rozhodčí nevyloučili, skončil duel předčasně i pro autora zákroku Petra Strapáče. Ten z duelu odstoupil na vlastní žádost, jelikož se podle svého vyjádření nedokázal soustředit na hru. Sudí jej za zákrok ale nevyloučili, přestože podle například pravidel NHL by se o faul jednalo – na zákrok se můžete podívat zde!

Z televizních záběrů je vidět, že Strapáč sice Demela dohrával tělem, před samotným střetem ale na soupeře povyskočil a jeho brusle tak nezůstaly v okamžiku souboje na ledě. Za podobný zákrok na Zbyňka Michálka byl před měsícem v zámoří suspendován například Alexander Ovečkin.

Souboj Ovečkina s Michálkem
[youtube 45w5rR207GA 590 320]

Nutno ovšem podotknout, že Strapáč rozhodně nešel do souboje za účelem soka zranit a že jej podle záběrů netrefil například vystrčeným loktem ale ramenem. To ostatně potvrdil i Výborný. „Nevím, jestli to byl faul nebo ne. Neviděl jsem to. Ale myslím si, že úmysl v tom nebyl. Rozhodčí říkali, že to bylo rameno a že si dal o manťák,“ uvedl bývalý reprezentační kapitán po zápase.

Zdroj foto: repro ČT

Filed in: Hokej, Sport

Comments are closed.